(dalej „Regulamin”)
Pomagator.pl jest aplikacją (dalej „Aplikacja”), której misją jest łączenie ze sobą osób zainteresowanych nieodpłatnym świadczeniem sobie wzajemnej pomocy w sprawach życia codziennego. Aplikacja umożliwia także wymianę informacji pomiędzy użytkownikami.
Aplikacja udostępniana jest przez Annę Kryus, prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą HintHelp z siedzibą pod adresem: ul. Zielińska 3, 31-227 Kraków, nr NIP: 6762339734 (dalej „Dostawca Aplikacji”), kontakt pod adresem email: kontakt@pomagator.pl.
UWAGA:
Aplikacja Pomagator znajduje się w wersji produkcyjnej – beta, co oznacza, że jeszcze nie wszystkie planowane funkcjonalności lub rozwiązania działają w niej w sposób docelowy. Korzystanie z Aplikacji w wersji produkcyjnej jest z zasady nieodpłatne, za wyjątkiem opcji wykupienia pakietu Pomapinów (punktów) lub skorzystania z innych płatnych funkcjonalności Aplikacji, o których mowa w pkt VII.5-6 Regulaminu. O wszelkich kolejnych zmianach, w tym o zakresie usług dostępnych w Aplikacji oraz o dalszych modyfikacjach treści Regulaminu, Dostawca Aplikacji informować będzie z 14-dniowym wyprzedzeniem, poprzez przesłanie Użytkownikom odpowiedniego komunikatu w wiadomości e-mail / wiadomości sms / wyświetlenie komunikatu po zalogowaniu się w Aplikacji – stosownie do danych kontaktowych, które Użytkownik podał podczas rejestracji w Aplikacji.
- Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa warunki użytkowania Aplikacji przez osoby, które chcą za jej pośrednictwem zgłosić potrzebę otrzymania drobnej pomocy w życiu codziennym i/lub chcą takiej pomocy udzielać (dalej „Użytkownicy”).
- Przed rozpoczęciem korzystania z Aplikacji, Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z treścią Regulaminu.
- Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników przez Dostawcę Aplikacji określa osobny dokument, tj. Polityka Prywatności dostępna tutaj.
- Użytkownikiem Aplikacji może zostać osoba fizyczna, która ukończyła 13 lat i posiada co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych. Zdolność konkretnych osób do zawierania czynności prawnych (w tym zawarcia umowy o odpłatne korzystanie z Aplikacji) określają odpowiednie przepisy prawa.
- Zabronione jest umieszczanie w Aplikacji treści obraźliwych, wulgarnych, posiadających podłoże seksualne, agresywnych, nakłaniających do przemocy, dyskryminacji bądź nienawiści, niezgodnych z obowiązującymi przepisami prawa lub dobrymi obyczajami (np. celowe wprowadzenie innych Użytkowników w błąd co do potrzeby uzyskania pomocy). Takie wpisy mogą usuwane przez Dostawcę Aplikacji bez uprzedniej notyfikacji.
- Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Aplikacji to: urządzenie mobilne (telefon, tablet), które posiada możliwość komunikacji z Internetem oraz funkcję lokalizacji, posiadanie adresu e-mail lub numeru telefonu komórkowego lub konta w portalu Facebook.
- Funkcjonalności Aplikacji
- Aplikacja umożliwia Użytkownikom:
- zamieszczanie i wyświetlanie ogłoszeń o potrzebie otrzymania pomocy (dalej „Prośby”),
- wzajemną interakcję Użytkowników (wiadomości prywatne w obrębie Aplikacji) celem uzgodnienia sposobu wykonania Prośby, albo wykonania Prośby (jeśli Prośba dotyczy udzielenia informacji),
- ocenianie innego Użytkownika po wykonaniu przez niego Prośby,
- zakup punktów umożliwiających składanie kolejnych Próśb,
- zakup lub skorzystanie z innych usług oferowanych przez Dostawcę Aplikacji.
- Aplikacja jest pośrednikiem pomiędzy Użytkownikami, pozwalającym komunikować się w celu skojarzenia ze sobą osoby, która potrzebuje drobnej pomocy w sprawach życia codziennego z osobą, która takiej pomocy chce nieodpłatnie udzielić. Na takim skojarzeniu Użytkowników i umożliwieniu komunikacji, rola Aplikacji się kończy. Dostawca Aplikacji nie ponosi żadnej odpowiedzialności za postępowanie Użytkowników wobec siebie ani w sytuacji ich osobistego spotkania, ani w komunikacji online.
- Dostawca Aplikacji nie kontroluje prawidłowości i prawdziwości zapytań o pomoc umieszczanych w Aplikacji, ani ich zgodności z przepisami prawa. Dostawca Aplikacji będzie niezwłocznie reagować na zgłoszenia otrzymane od Użytkowników w zakresie nieprawidłowego postępowania innych Użytkowników podczas korzystania z Aplikacji
- Aplikacja umożliwia Użytkownikom:
- Rejestracja konta
- Rejestracja konta Użytkownika w Aplikacji następuje poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego z podaniem adresu e-mail lub numeru telefonu.
- Następnie Użytkownik otrzymuje wiadomość e-mail lub sms z prośbą o potwierdzenie rejestracji przesłanym kodem.
- W kolejnym kroku Użytkownik ustanawia swoje dane do logowania: nazwę użytkownika oraz hasło. W tym momencie zostaje z użytkownikiem zawarta umowa o korzystanie z Aplikacji.
- Zabrania się podawania w toku rejestracji fałszywych danych, korzystania z kont innych Użytkowników oraz odstępowania swojego konta innym osobom.
- Użytkownik powinien zachować w poufności wybrane przez siebie hasło do logowania w Aplikacji. Dostawca Aplikacji nie ponosi odpowiedzialności za ujawnienie hasła przez Użytkownika innym osobom. W razie utraty lub ujawnienia swojego hasła, Użytkownik powinien niezwłocznie zawiadomić o tym Dostawcę Aplikacji.
- Po utworzeniu konta, Użytkownik ma możliwość edycji zawartych tam danych, w tym zmianę swojego loginu, hasła, danych kontaktowych, zdjęcia oraz ustawień.
- Użytkownik powinien w zakładce „Ustawienia” w Aplikacji zaznaczyć swoje preferencje co do udzielania pomocy, tj. wskazać dziedziny, w których gotowy jest świadczyć pomoc oraz zasięg terytorialny, z jakiego chce otrzymywać Prośby.
- Logowanie się przez Facebook
- W Aplikacji istnieje możliwość założenia konta po zalogowaniu się na portalu Facebook.
- Jeśli użytkownik nie zakładał wcześniej konta w Aplikacji, to pierwsze zalogowanie się przez Facebook będzie równoznaczne z założeniem konta w Aplikacji. W kolejnym kroku Użytkownik ustanawia swoje dane do logowania: nazwę użytkownika oraz hasło.
- Jeśli Użytkownik założył już wcześniej konto w Aplikacji, to ma możliwość zalogowania się do niej przez Facebook bez konieczności podawania hasła do swojego konta w Aplikacji.
- Dodawanie i realizacja Próśb
- Użytkownik, który dokonał rejestracji, może dodawać w Aplikacji Prośby, tj. zapytania o udzielenie Użytkownikowi drobnej, bezpłatnej albo odpłatnej pomocy. Prośby mogą zawierać umieszczone przez Użytkownika zdjęcia lub krótkie filmy. Użytkownik dodając Prośbę wybiera jedną z opcji: pomoc bezpłatna albo odpłatna.
- Dostawca Aplikacji weryfikuje Prośbę pod względem m.in. jej zgodności z Regulaminem, a następnie akceptuje ją, albo odrzuca w możliwie najkrótszym czasie, nie dłuższym jednak niż 48h od jej dodania przez Użytkownika. W przypadku odrzucenia Prośby, Dostawca Aplikacji wskaże przyczynę odrzucenia.
- Prośba widnieje w Aplikacji przez 7 dni (jeśli Użytkownik nie usunie jej wcześniej). Użytkownik może dokonać jednorazowego przedłużenia prośby o kolejne 7 dni.
- Prośba musi być zgodna ze stanem faktycznym. Zamieszczenie Prośby powinno odzwierciedlać rzeczywistą potrzebę otrzymania drobnej pomocy przez Użytkownika.
- Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za treści umieszczane przez siebie w Aplikacji. Użytkownik uznaje i wyraża zgodę na fakt, że Dostawca Aplikacji może usunąć daną Prośbę lub jej część (np. zdjęcie), recenzję, pytanie, komentarz lub odpowiedź, którą uzna za niezgodne z niniejszym Regulaminem.
- Prośba widoczna jest:
- na mapie dostępnej w Aplikacji (dalej „Mapa”) dla wszystkich Użytkowników, przy czym lokalizacja prośby jest każdorazowo wskazywana przez Użytkownika i może być wskazana dokładnie lub w przybliżeniu;
- na liście Próśb wyświetlanej innym Użytkownikom według ich lokalizacji i zakresu terytorialnego oferowanej przez siebie pomocy, którą wskazali w ustawieniach swego konta.
- Lokalizacja Prośby nie jest jednoznaczna z lokalizacją Użytkownika, o której mowa w pkt VI Regulaminu. Użytkownik może wskazać dowolną lokalizację swojej Prośby, zgodnie z rzeczywistym zapotrzebowaniem na miejsce jej spełnienia.
- W celu zrealizowania Prośby, należy skontaktować się poprzez wiadomość prywatną w Aplikacji z Użytkownikiem, który ją zamieścił i uzgodnić sposób realizacji Prośby. W przypadku Prośby o odpłatną pomoc, Użytkownicy proponują w wiadomości prywatnej kwotę brutto wykonania Prośby. Następnie Użytkownik, który dodał Prośbę wybiera wedle swojego uznania jednego z Użytkowników i uzgadnia z nim sposób realizacji Prośby.
- Jeżeli Użytkownik wystawiający Prośbę, nie chce otrzymywać kolejnych propozycji jej spełnienia, może usunąć ogłoszenie, które odtąd będzie nadal widoczne wraz z wiadomościami w pamięci Aplikacji jedynie dla niego i innych Użytkowników uczestniczących w konwersacji.
- Aplikacja komunikuje Użytkownikowi Prośby złożone w jego okolicy, a także inne informacje (np. o wystawieniu Użytkownikowi oceny, itp.) za pomocą powiadomień. Użytkownik może w każdej chwili zarządzać swoimi ustawieniami co do powiadomień.
- Użytkownik, którego Prośba została spełniona, powinien niezwłocznie w Aplikacji zaznaczyć ten fakt (przyznanie serduszka, dalej „Podziękowanie”) wraz ze wskazaniem Użytkownika, który udzielił Pomocy. W przypadku Prośby o odpłatną pomoc, Użytkownicy dokonują zapłaty pomiędzy sobą indywidualnie. Dostawca Aplikacji nie pośredniczy w procesie płatności, nie udostępnia narzędzi umożliwiających jej dokonanie, ani nie pobiera żadnych opłat za niniejszą funkcjonalność.
- Dostawca aplikacji nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne spory wynikające z rozliczeń pomiędzy Użytkownikami. Jednak w przypadku wystąpienia sporu, możliwe jest zgłoszenie takiej sytuacji na adres e-mail: kontakt@pomagator.pl – postaramy się pomóc.
- Lokalizacja
- Używanie Aplikacji wymaga udostępnienia przez Użytkownika swojej lokalizacji w celu otrzymywania przez Użytkownika powiadomień z Aplikacji, wyświetlania Użytkownikowi Próśb z jego okolicy oraz wskazywania na Mapie poszczególnych Użytkowników gotowych do świadczenia pomocy.
- Użytkownik może wybrać opcję lokalizacji przybliżonej, tj. takiej dzięki której dokładne określenie jego lokalizacji nie jest możliwe („Lokalizacja Zamazana”).
- Punkty rozliczeniowe
- Po zarejestrowaniu się w Aplikacji Użytkownik otrzymuje na wstępie 5 punktów (dalej „Punkty”), zwanych Pomapinami („Pomapiny”).
- Za realizację Prośby Użytkownika przez innego Użytkownika (dalej „Otrzymanie Pomocy”) pobierane są Punkty. Domyślnie każda Prośba kosztuje 1 Punkt, jednak Prośby wymagające większego zaangażowania od innych Użytkowników mogą wycenione przez Aplikację na wymagającą wydatkowania większej ilości Punktów. Szacowanie kosztowności danej Prośby odbywa się na etapie jej dodawania przez Użytkownika.
- Użytkownik, który zrealizuje Prośbę innej osoby, po otrzymaniu od tej osoby Podziękowania, otrzymuje na swoje konto odpowiednią liczbę Punktów wskazanych w Aplikacji.
- Użytkownik może otrzymywać dodatkowe Punkty za inne działania, np. polecenie Aplikacji znajomym, otrzymanie bardzo wysokiej oceny od innych Użytkowników itp. Szczegółowe zasady przyznawania Punktów wraz z określoną ilością za poszczególne działania Użytkowników określone są tutaj.
- Możliwe jest zakupienie dodatkowych Punktów według cennika dostępnego tutaj. Wykorzystanie Punktów w celu otrzymania Pomocy nie jest ograniczone czasowo.
- Dostawca Aplikacji może oferować dodatkowe usługi, tj. np. umożliwienie wymiany Punktów na rabaty w firmach partnerskich lub umożliwienie zakupu zaawansowanych opcji w Aplikacji. Zasady korzystania z dodatkowych usług określone są tutaj.
- Płatność za Punkty i za dodatkowe usługi może nastąpić poprzez przelew bankowy zlecany drogą elektroniczną za pomocą systemu PayU.
- System ocen Użytkowników
- Po otrzymaniu Pomocy, Użytkownik powinien podsumować daną Prośbę poprzez:
- wybranie jej na liście swoich Próśb,
- wystawienie oceny Użytkownikowi, który udzielił Pomocy.
- Użytkownik który udzielił Pomocy może podsumować daną Prośbę poprzez:
- wybranie jej na liście swoich udzielonych Pomocy,
- przesłanie do Użytkownika, który otrzymał Pomoc prośby o wystawienie oceny,
- wystawienie oceny Użytkownikowi, który otrzymał Pomoc.
- Nie można wystawiać ocen innym Użytkownikom, niż tym, od których otrzymało się Pomoc lub którym udzieliło się Pomocy.
- Wystawienie innemu Użytkownikowi oceny polega na przyznaniu serduszka, oraz opcjonalnego komentarza tekstowego.
- Użytkownik, który otrzymuje dużą ilość wysokich ocen za udzieloną przez siebie Pomoc, może otrzymać dodatkowe Punkty, według zasad określonych tutaj.
- Dostawca Aplikacji może czasowo zawiesić konto Użytkownika, lub ograniczyć jego dostęp do Aplikacji jeśli (i) Użytkownik otrzymał co najmniej pięć ocen i jednocześnie (ii) średnia tych ocen jest niższa lub równa 2. W takim przypadku Użytkownik proszony jest o udzielenie wyjaśnień. Następnie Dostawca Aplikacji decyduje o odblokowaniu konta Użytkownika, pozostawieniu jego blokady lub o usunięciu konta.
- Po otrzymaniu Pomocy, Użytkownik powinien podsumować daną Prośbę poprzez:
- Obowiązki Użytkownika
- Użytkownik zobowiązuje się, że będzie używał Aplikacji w celu osobistym, z pominięciem jakichkolwiek celów handlowych czy komercyjnych. Zabronione jest pobieranie od Użytkowników poza Aplikacją zapłaty pieniężnej za wykonaną Pomoc.
- Zabronione jest umieszczanie w treści Próśb i/lub w komunikacji z innymi Użytkownikami informacji o możliwości wykonania Pomocy odpłatnie, a także propozycji dokonania pieniężnej zapłaty za Pomoc
- Użytkownik zobowiązuje się, że nie będzie kontaktował się z innymi Użytkownikami za pośrednictwem Aplikacji w żadnych innych celach niż świadczenie sobie wzajemnej, bezpłatnej pomocy w drobnych sprawach życia codziennego.
- Prawa własności intelektualnej
- Umieszczając w Aplikacji jakiekolwiek treści pisane lub wizualne lub audiowizualne (teksty, zdjęcia, filmy, dalej „Treści”), Użytkownik oświadcza, że:
- jest ich autorem i posiada pełnię praw autorskich do Treści, co oznacza, że w szczególności, że Treści nie zostały skopiowane z innego źródła, chyba, że Użytkownik uprawniony jest do umieszczenia Treści w Aplikacji na innej podstawie, np. na zasadach prawa cytatu lub posiadając stosowną licencję,
- Treść nie narusza jakichkolwiek praw osób trzecich oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności praw autorskich osób trzecich,
- udziela Dostawcy Aplikacji niewyłącznej, nieograniczonej w czasie, nieodpłatnej licencji na korzystanie z Treści na terytorium całego świata, na polach eksploatacji takich jak: zwielokrotnianie techniką analogową i cyfrową, wprowadzanie do pamięci komputera, wprowadzanie do sieci komputerowej w tym sieci Internet, wprowadzanie do obrotu, najem, dzierżawa, publiczne udostępnianie w miejscu i czasie wybranym przez Dostawcę Aplikacji, wyświetlanie, nadawanie, reemitowanie, odtwarzanie, umieszczanie materiałów i treści w bazach danych – na cele udostępniania Aplikacji Użytkownikom, a także na wykorzystanie treści i materiałów w celu promocji Aplikacji.
- Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że Treści mogą być wykorzystywane przez innych Użytkowników w ramach dozwolonego użytku osobistego.
- Użytkownik zobowiązuje się wykorzystywać Treści, do których uzyskał dostęp podczas korzystania z Aplikacji, wyłącznie w zakresie dozwolonego użytku osobistego. Zabrania się kopiowania, modyfikowania, dalszego rozpowszechniania lub transmitowania elektronicznie Treści umieszczonych w Aplikacji.
- Jeżeli prawa Użytkownika do treści, które umieścił w Aplikacji zostaną naruszone przez innego Użytkownika, należy zgłosić tę sytuację Dostawcy Aplikacji w formie mailowej. Dostawca Aplikacji podejmie niezwłocznie kroki w celu usunięcia naruszenia.
- Umieszczając w Aplikacji jakiekolwiek treści pisane lub wizualne lub audiowizualne (teksty, zdjęcia, filmy, dalej „Treści”), Użytkownik oświadcza, że:
- Reklamacje
- Reklamacje związane z działalnością Aplikacji należy składać mailowo na adres: kontakt@pomagator.pl, bądź pisemnie na adres: ul. Zielińska 3, 31-277 Kraków.
- Dostawca Aplikacji rozpatrzy reklamacje w terminie 14 dni od jej otrzymania w formie takiej, w jakiej reklamacja była złożona.
- Użytkownik będący konsumentem w Unii Europejskiej, jest również uprawniony do skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania sporów i dochodzenia roszczeń elektronicznie poprzez specjalną platformę interaktywnej ODR (Online Dispute Resolution. Link do platformy ODR: ec.europa.eu/consumers/odr
- Likwidacja konta
- Umowa zawarta przez Użytkownika z Dostawcą Aplikacji o udostępnianie Aplikacji ma charakter bezterminowy, tzn. obowiązuje do momentu jej rozwiązania przez jedną lub obydwie strony.
- Użytkownik może w każdej chwili zlikwidować swoje konto w Aplikacji. W tym celu należy wysłać wiadomość e-mail do Dostawcy Aplikacji na adres: kontakt@pomagator.pl
- Dostawca Aplikacji może zablokować lub zlikwidować konto Użytkownika, który narusza niniejszy Regulamin, w szczególności zamieszcza w Aplikacji treści bezprawne lub niezgodne z dobrymi obyczajami lub stwarzające zagrożenie dla innych Użytkowników albo oferuje Pomoc odpłatnie, składa oferty zapłaty za zrealizowanie jego Prośby lub w inny sposób wykorzystuje Aplikację do swych celów komercyjnych.
- Postanowienia końcowe
- Dostawca Aplikacji podejmuje wszelkie rozsądne działania w celu zapewnienia nieprzerwanego jej działania, jednak nie gwarantuje pełnej ciągłości w działaniu Aplikacji. Co jakiś czas Aplikacja podlega pracom konserwacyjnym. Prace te będą w miarę możliwości przeprowadzane w nocy, tak by zminimalizować niedogodności dla Użytkowników.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, ma zastosowanie kodeks cywilny.
- Niniejszy Regulamin podlega prawu polskiemu.
- Zmiany dokonywane w Regulaminie będą Użytkownikowi notyfikowane za pomocą danych kontaktowych podanych przez Użytkownika na etapie rejestracji (e-mail, numer telefonu lub e-mail podany przez Użytkownika w portalu Facebook) oraz poprzez powiadomienia wyświetlane w Aplikacji. Jeżeli Użytkownik nie akceptuje zmian w Regulaminie, może wypowiedzieć umowę zawartą z Dostawcą Aplikacji ze skutkiem natychmiastowym poprzez usunięcie swojego konta (zgodnie z pkt XII.2. Regulaminu) lub za 14-dniowym terminem wypowiedzenia. W tym celu należy wysłać wiadomość e-mail do Dostawcy Aplikacji na adres: kontakt@pomagator.pl